Halaman

Isnin, 16 Jun 2014

Bercuti Miri- Brunei Part 4

Hari ke4

Habis dah hari bersuka Ria..
esok kerja... padam muka...hahahaha

Ok kami bangun awal. 5 pagi dah bangun.. sbb plan nak pergi skali lagi makan mee tulang kat pulauan  Melayu. jam 7 kami dah gerak.aku mmg set time. kami hanya ada masa setengah jam saja untuk pergi dan balik. dan makan hanya 10 minit saja. sbb nak ke pulau melayu tu makan masa 15 minit dan dari pulau melayu nak ke airport makan masa setengah jam.mmg berani gila la.. Flight 8.30 tapi 7.55 kena ada sana dah. sbb kami dah check in online. ok bab masa ni aku boleh terlupa..
Korang kena spen masa utntuk beratur check in bag...gamak kalau q panjang mcm mana.. hahahah...
kami mmg buat kerja gila demi nak makan mee tulang tu.

ok lagi skali aku kecewa dgn mee tulang tu. T_____T. kedai mmg dah bukak aku mmg bersyukur sangat. dapat jugak makan. Bila nak order.. kak Mee 2 ya.
" Adik mee belum sampai lagi yang ada bihun saja"  sedikit kecewa.. bihun pun bihun la.. sekuragnnya dapat rasa

Sebelum.. ni la rupa bihun tu

Selepas- Tgk kanda boleh habis aku mmg tak mampu.. makan kuah ja.. tapi kalau mee mmg sedap gila.. sedap sangat kuah dia.. sedap weii mmg wajib pergi..

Sbb nak kejan masa.. so makan mcm tak nikmati sangat.
kami terus memecut ke airport. time tu jalan kereta banyak! sbb orang nak masuk opis..
Kami sampai airport 8.05 terus g check in bag. nasib agak baik sbb tak beratur panjang sangat. Lepas check in beg org kat kaunter tu terus suruh kami check in masuk. tapi lagi satu masalah yang timbul. time nak hantar kereta sewa tu. aku salah park pulak dan tak letak kupon parking. Time ni mmg kami terkejar2 mmg penat gila.. sesak nafas aku dibuatnya..
bila dah selesai semua kami check in masuk. ingat gate dah bukak.. skali ramai lagi dok menunggu.. hahaha so sempat la nak bernafas sikit.. hahahah ini kerja gila.. tak nak buat dah.. penat...

Jadi bila kamidah masuk gate tu..
maka selesai lah perjalanan kami ke Miri dan Brunei. ada rezeki datang lagi..
dan satu lagi pesanan ,orang perati betul2 masa dalam flight tu sbb  korang akan nampak pelantar minyak miri.. dan nampak pulau2 di johor.. nak nagis tgk kecantikkannya.
Masyaallah.. mmg terpegun seketika...

Tamat...
da duit lebih
masa lebih kita pergi bercuti lagi.

2 ulasan:

1. finally, sue habis baca episod ke Brunei :)
    tak pernah terfikir pun ada tmpat2 menarik kat Brunei ni.. tak pnah nak bercadang jalan2 sana, tapi lepas baca blh masukkan dlm perancangan ni nanti :)

BalasPadam
    Balasan
    1. eh sue baca.. hahaha...
      best jugak.. tapi rasa nak pergi lagi skali sbb nak makan mee tulang.. weeee