Halaman

Jumaat, 1 November 2013

Sabah Kota Kinabalu - Part 1


Percutian ke sabah
fuhh awal gila aku beli tiket ni weii..
sebelum tunang lari.. beli tiket 15 Januari 2013
wahal tunang 26 Januari 2013
Allahamdulillah jodoh kami panjang
so dapat la bercuti di sabah... weeee.
Percutian di sabah ni maka cukup lah 14  negeri di malaysia yang aku sampai..
dan lewat 20an baru nak cukup melawat malaysia..
tapi labuan belum lagi.. heheeh

Tiket murah saja 200+ ja untuk 2 orang..
Aku ambik tiket dari Pulau Pinang  ke kota kinabalu

3 minggu sebelum pergi aku study pasai percutian ke sana dan tempat2 yang perlu di lawati
seperti biasa booking Hotel melalui AGODA.tapi hanya booking area kundasang saja.
untuk kota kinabalu masih belum tempah.. hahaha kalau tak ada hotel
aku plan tido dalam kereta ja.. hahaha
dan aku memilih untuk sewa kereta.




Ketibaan kami di sambut dengan hujan renyai
sbb tu la flight kami naik berhenti sekejap di Miri.. katanya
kota kinabalu hujan lebat.

Bila sampai kami terus call pemilik kereta sewa.
lama jugak la tunggu diorg.. katanya jalan jem..sbb hujan lebat..

dah dapat kereta sewa..
aku terus menggunakan en wave. dan google Mapp.
untuk pergi cari hotel.
aku plan dan duduk hotel dekat kampung air sbb katanya area situ ada pasar mlm..

Singgah masjid dulu area kk.
tak ingat nama masjid ni rasanya ni masjid negeri.. 
huhuhu

Selesai Solat terus cari hotel..
aku cari hotel melalui agoda ja..
baca komen2 mereka yang pernah menginap kat sini..
biasa la dalam agoda semua gambar nampak cantik..
aku da jumpa satu hotel agak murah dan dekat.dalam gambar nampak  cantik..
ada komen positi ada komen negatif
yang positif- sangat selesa,dan nak datang lagi skali
yg negatif-berhabuk, kurang pengcahayaan.
masa tu aku pikir cerewetnya diorg..last aku pilih hotel tu jugak..

dan last..padam muka aku.. hotel tu mmg terok..
nak duduk kk ambik la hotel area waterfront. sbb area situ mmg cantik
lepas mandi..kami mmg terus keluar sbb tak nak duduk kat hotel tu lama..
siap tgk wayang midnight lagi..kol 2 baru balik..
tapi kan.. jam 2 pagi tu area kampung air tu kaki hotel mmg banyak gila pelacur pondan eii 
geli aku.. sumpah tak nak dah duduk area situ


 sampai kk tak makan udang ni rugi la..
rm100+ jugak ni..
makan kat area pasar pilifina



pasar filipina tutp awal juga..
pastu ronda pergi suria sabah pulak.. sbb tak nak duduk hotel tu lama
hari ke dua-


Tiada ulasan:

Catat Ulasan