Halaman

Ahad, 1 Jun 2014

Tipsbeli tiket air Asia


Air Asia buat promosi Free Seat la pulak dahhhh
tapi travel tahun depan..adoiii... aku perlu kalander cuti tahun depan.. hahaha..

tak pa Air asia slalu buat promosi jangan tergopah gapah.. haha yer ke ada lagi.. ada ja... percaya lah..
aku selalu tilik web diorg.. aku sedar tiket  time pergi mmg la murah.. time balik mahal pulak.. sbb tu kena ada perancangan letak target.. sasaran
meh aku nak bagi tips beli tiket.. agar anda tak bapa nak tergigit jari sangat.sbb diorg ni mmg suka sangat buat promosi.. buat anda rasa gundah gulana.

1. Air asia buat mmg akan buat promosi setiap hari isnin. dan promosi tu biasanya akan berlangsung selama seminggu sahaja. Tapi ingat.. kadang kala promosi tu akan di lanjut. 
rupa iklan lain... tapi harga masih sama.
2. Letak target sasaran anda. Sebagai contoh..anda nak pergi Osaka.. letak target kalau harga tiket rm800 pergi balik grab terus...buat reserch jugak.. sbb kadang kala ada bloger yang akan syer berapa harga tiket yang diorg beli itu untuk tujuna melancong (bagi mereka yang tak ada komitmen apa2. tak da anak sekolah.. dan boleh cuti any time).
3. Untuk elak rasa.. wahhh sayangnnya duit..(untuk org yang tak bapa ada bajet mcm aku ni.. tapi ada hati nak melancong ) anda boleh beli tiket dengan cara:
bulan pertama tu beli la tiket pergi saja( aa slalu buat promosi tiket pergi.. tiket nak balik tak sangat.. harga tak banyak beza sgt)  bulan kedua beli tiket balik pulak.. lepas tu dekat2 nak pergi baru la tambah beg ka.. makan ka..so tak rasa la duit habis rm800 terus mcm tu ja..
4. bila korang dah beli tiket tu dah rasa murah.. dah dok diam2 jangan tgk dah.. nanti sakit hati.. 
5. Beli awal  setahun belum tentu harga tiket anda lebih murah ya.. sbb aa kadang kala suka buat promosi last minit.
6. Bagi yang nak melancong negara bermusim ni..anda tgk dulu tarikh musim diorg ni.. lepas tu baru beli.. sbb contoh kalau pergi musim bunga.. jangan la pergi minggu akhir sbb nanti bunga pun dah tak ada.. dah tu tak kan nak pergi pulak.. baik pergi negara lain pulak kan.. tips mcm ni utk orang mcm aku ni bukan nak boleh pergi kerap2 sbb aku ni tak kerja cop duit. kalau kerja aku cop duit tak dak makna aku nak bagi tips sglala bagai ni..
7.setakat ni ja yang aku rasa.. kalau ada nanti boleh la tambah.. jom aku nak tilik tiket aa lagi...


kalau pilih lokasi yang mmg ada harga yang murah melampau..
mmg akan jadi mcm ni.

Eh ada panda.. nasib la ko panda dah pemes.. hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan